Ny kamera Uppsala

Start Forum POI Points of Intresst POI Fartkameror Ny kamera Uppsala

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #726
    Benke
    Deltagare

      En ny rackare:
      Broby, väg 272, utanför Uppsala.
      17.548049,59.897807 (6642773 642539)
      325° (Nvdb145°)
      90 Km

      #727
      henca
      Moderator

        Jag lade in den som K272N13, men är det inte samma som K272N07?

        59.89777
        17.54824
        K272N07
        90

        Är det två kameror där som ligger riktigt nära varandra, dessutom i samma riktning?

        m v h Henrik

        #729
        Benke
        Deltagare

          Märkligt.
          Hos nvdb står det:
          “Monterad första gången 2017-01-23 00:00:00”
          En dryg vecka sedan?

          Hittar bara en på den platsen.
          Närmaste kamera ligger 2km norr om.

          Så nog bäst ta bort igen.
          Nåt fel verkar det blivit.

          Mvh Benke

          #730
          henca
          Moderator

            Ok, då gömmer jag K227N13 men flyttar dess kommentar “Broby” till K227N07. Vi fick in rapport om K227N07 redan i augusti:

            mera kameror på väg 272

            Men den verkar inte ha funnits med i NVDB förrens helt nyligen. På min karta som jämför NVDB med vår databas finns inte kameran med i NVDB.

            Tack för rapporten iallafall! Om inte annat så bidrog rapporten med kommentaren “Broby” som gör det lättare att matcha mot NVDB-kameran.

            m v h Henrik

            #731
            innor
            Deltagare

              Ang. väg 272 så är det inga förändringar har sett ut så här i ca två år åkte där igår och NVDb har fel koordinater där står den markerat helt på fel sida av vägen har kollat på googleerth jag har en gång i tiden mätt in hela sträckan manuelt Broby– Harbo 11 st kameror-

              Broby 59,89777-17,54824 90km 332 grader i bilens färdriktning

              #732
              innor
              Deltagare

                Glömde skriva att det finns ett fundament som funnits hela tiden som är skyltat som kamera
                men aldrig blev monterad
                MVH innor.

                #733
                henca
                Moderator

                  Ja, jag noterade också att NVDBs position verkade vara på fel sida av vägen. Ganska ofta så verkar inte deras precision så jättebra. Ofta sägs kamerorna stå mitt i vägen. Men det kan å andra sidan ibland också hända att vi får in manuella mätningar som inte är så jättenoga, ofta är det ju svårt att stanna för att göra en noggrann inmätning och då får man ta det lite på ett ungefär.

                  Men även om det skulle bli upp till 100m fel gör det inte så mycket för våra syften, i 90 km/h innebär 100m fel som mest 4 sekunder tidigare eller senare varning för fartkameran.

                  När det gäller fundamentet tycker jag spontant att vi kan ha kvar det som en kamera i vår databas åtminstone något år till. Om de skulle sätta upp en kamera där i vår eller i sommar så är alla med en fil yngre än ett år medvetna om den nya kameran. Det gör inget om vi ropar varg en gång för mycket, huvudsaken är att vi markerar rätt hastighet vid positionen.

                  m v h Henrik

                  #734
                  innor
                  Deltagare

                    Återkommer med koordinaterna på fundamentet

                    Innor

                    #735
                    innor
                    Deltagare

                      Här är koordinaterna för fundamentet som är skyltat som kamera
                      Östfora 60,00158-17,30478 70 km 143 grader bilens kör riktning nu är det 12 st positioner på sträckan Broby–Marbäck

                      innor.

                      #736
                      henca
                      Moderator

                        Fundamentet är den position som vi kallar för K272S05, den verkar fortfarande saknas i NVDB men övriga 11 finns idag med i NVDB. Sponant tycker jag ändå att vi låter K272S05 finnas kvar i vår databas. Kanske kommer de sätta upp en kamera på fundamentet i år? Om det däremot går flera år utan att det hamnar någon kamera på fundamentet kan det nog bli läge att ta bort den.

                        m v h Henrik

                      Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.